FØLG MED I RETROUNIVERSET
Vi udsender max 1 nyhedsbrev månedligt, som indeholder inspiration og udvalgte kampagner.
I november 2001 blev den originale Xbox lanceret af Microsoft som et modspil til Sony’s PlayStation og Nintendos GameCube.
Dette markerede Microsofts indtræden på konsolmarkedet og indledte en ny æra inden for gaming.
I 2005 blev 360 konsollen lanceret og indførte begrebet next-gen gaming.
Med en kraftigere hardware, online gamingmuligheder gennem Xbox Live og et bredt udvalg af spil, cementerede Microsofts position som en nøglespiller inden for konsolindustrien.
I 2010 blev Kinect introduceret som en revolutionerende bevægelsescontroller, der tillod spillerne at interagere med spil uden brug af traditionelle controllere.
Denne teknologi åbnede op for nye måder at spille på og tiltrak et bredere publikum.
Lanceret i 2013, Konsollen fokuserede ikke kun på gaming, men også på at være en multimediehub.
Funktioner som stemmestyring, tv-integration og bredere underholdningsoptioner gjorde den til en alsidig enhed.
I 2020 blev Xbox Series X og Xbox Series S lanceret, hvilket markerede Microsofts indtræden i den næste generations konsolkrig.
Med forbedret ydeevne, hurtig indlæsningstid og bagudkompatibilitet fortsætter Konsollerne med at være en dominerende kraft inden for konsolindustrien.
Med XBOX’s Game Pass, introduceret i 2017, ændrede spillelandskabet ved at tilbyde en abonnementstjeneste med adgang til et omfattende bibliotek af spil.
Dette abonnementssystem har haft en betydelig indvirkning på, hvordan spillere opfatter og får adgang til spil.
I dag fokuserer Xbox på cloud gaming og fortsætter med at udforske nye teknologier som Project xCloud.
Microsofts vision strækker sig ud over traditionelle konsoller og arbejder hen imod at levere gamingoplevelser, der er mere tilgængelige og inkluderende.
Viser 1–16 af 388 resultater